EKONOMİ:
Kredi çekecekler aman dikkat! Oyuna gelmeyin
 Aracı şirketlerin bankalarla anlaşıp yüzde 15 komisyon karşılığında kredi verdiği şeklinde şikayetler aldıklarını belirten Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay "Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun devreye girerek konunun doğruluğu araştırılmalıdır" dedi.

"SORUNUN ACİLEN ÜSTÜNE GİDİLMELİ"

Altay konuya ilişkin olarak yaptığı yazılı açıklamada, "Bize gelen şikayetler, "bankaların kredi çekmek isteyenlere zorluk çıkardığı, aracı şirketlerin de devreye girip yüzde 15 komisyon isteyerek krediyi onaylatması" şeklindedir. Bankaların bu aracı şirketlerle anlaşması var mı? Bu kişiler dolandırıcı mı? Sorununun acilen üzerine gidilmesi gerekmektedir. Aracı şirketlerin kredi onaylatması doğru ise tüketici komisyoncuların, tefecilerin eline teslim ediliyor, demektir. Aracılar dolandırıcı ise tüketiciler bilgilendirilmelidir. Kredi çekilmek istenirse, gerek internet bankacılığı ile gerekse şubeye giderek anında durum öğrenilebiliyor" dedi.

"YÜZDE 15 KOMİSYON KARŞILIĞI KREDİ"

Online kredi danışmanlık hizmeti sunan bazı şirketlerin olduğunu söyleyen Altay, "Bu şirketler, tüketiciyi arayarak, "kredi alıp alamayacağınız hakkında bilgiler veriyoruz", demektedirler. Tüketicinin, "benim sicilim bozuk, kredi vermezler" söylemlerine karşılık danışmanlık hizmeti sunan şirket, "bizim banka ile anlaşmamız var, siciliniz bozuk olsa dahi yüzde 15 komisyon karşılığında kediyi verdiririz", diyor. Ayrıca kredi verilip verilmemeyi sorgulamak için danışmanlık hizmeti sunan şirketlerin internet sitelerine de girdiğinizde bir dolandırıcı için gerekli olacak tüm bilgiler isteniyor" diye konuştu.

BDDK BU KONUYA AÇIKLIK GETİRMELİ

Kişilerin, ad soyad, TC kimlik no, doğum tarihi, telefon, e mail adresi gibi bilgilerin bu şirketlere verilmesinin güvenli olmadığına değinen Altay, "Bu tür şirketlerin legal veya illegal varlığı, bankaların dolandırıcılık izleme ve önleme yöntemlerini olumsuz yönde etkileyecek ve tüketicilerin dolandırıcıların tuzağına düşmesine yardımcı olacaktır. Çünkü günümüzün en büyük sorunlarından biri, tüketicilerin çeşitli dolandırıcılık girişimleri karşısında kişisel bilgilerini, kart bilgilerini veya şifre bilgilerini dolandırıcılara kendi iradeleriyle vermesidir. Pek çok tüketici, dolandırıcı mağduru olmadan BDDK devreye girerek bu konuya açıklık getirmelidir" diye konuştu

Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner27

banner37

Sektör temsilcilerinden Çevre Bakanı'na...
Türkiye; alışverişlerde ücretli poşet dönemine geçişi konuşurken, sektör temsilcilerinden farklı bir...

Haberi Oku