EKONOMİ:
Marmarabirlik ihracatta gözünü zirveye dikti
 Avrupa’da bir dizi temaslarda bulunan Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Pazarlama ve Satış Müdürü Tuncay Kural, Avrupa Satış Temsilcileri Süleyman Davarcı ve Yiğit Tekdemir yurda döndü. İskandinav ülkeleri Norveç, İsveç ve Danimarka’nın yanı sıra  Almanya, İsviçre ile Avusturya’daki bayileri ziyaret eden Asa ve beraberindeki heyet, karayolu ile toplamda yaklaşım 3 bin kilometre mesafe katederek, sahada incelemelerde bulundu.

İHRACAT HEDEFİ 7 BİN TON

Zeytin ve zeytinyağı sektörünün öncü kuruluşlarından Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, temaslar hakkında bilgi verdi. 2009 yılında ortalama yıllık ihracat miktarının 3 bin 500 ton seviyesinde olduğunu belirten Asa, “Baktığımızda 2009 yılına göre ihracatımızda yüzde 70’lik artış yaşandı. Bunu yüzde 100’lere çıkarmayı hedefliyoruz. Amacımız, 2019 yılında ihracatımızı 7 bin tonlara çıkarmaktır. Brüt olarak 27 milyon dolar döviz girdisi sağlamayı hedeflemekteyiz. Böylece kuruluşundan bugüne bir ilke imza atarak, ihracatta Marmarabirlik’in bayrağını zirveye dikmek istiyoruz" dedi.

PAZAR PAYI GENİŞLEDİ

6 kez ihracat şampiyonu olduklarının belirten Hidamet Asa, "Marmarabirlik olarak ihracatta başarı çıtasını daha yukarıya çıkarmak için çalışmalarımız sürmektedir. AR-GE yatırımlarıyla ürün çeşitliliği artırılmış, gerek etnik, gerekse etnik dışı pazarda uygun damak tatları oluşturularak pazar payı genişletilmiştir” diye konuştu.

'DAHA BİLİNİR MARKA HALİNE GETİRECEĞİZ'

Marmarabirlik’in Turquality Marka Destek programına dahil edilen ilk kooperatif olduğuna da vurgu yapan Başkan Asa, "Marmarabirlik'i dünya genelinde daha bilinir bir marka haline getirmeyi hedefliyoruz. Turquality Marka Destek programı stratejik eylem planı kapsamında ihracat potansiyelini çok yüksek gördüğümüz Irak, Çin ve Rusya’yı hedef pazarlar olarak düşünüyoruz. Amacımız ihracat yaptığımız ülke sayısını 59’a çıkarmak. Yönetim Kurulumuz, genel müdürlük makamı, satış pazarlama birimimizle 2019 yılında en yüksek satış miktarına ulaşarak, üreticilerimizden kampanya döneminde daha çok ürün almayı hedefliyoruz" dedi.

DHA
Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner27

banner37

ISTAC "Arabuluculuk-Tahkim" kurallarını...
İstanbul Tahkim Merkezi (ISTAC), arabuluculuk ve tahkimin özelliklerini taşıyan bir alternatif uyuşmazlık...

Haberi Oku