Yapılan bir araştırmaya göre 2019 yılı itibariyle dünyada en fazla Instagram kullanıcısına sahip ülkeler belli olurken, Türkiye’nin listede 6’ncı olduğu görüldü. 34 milyon Instagram kullanıcısına sahip Türkiye’yi 24 milyon kullanıcı ile Japonya’nın takip ettiği gözlemlendi.

Instagram kullanımına yönelik yapılan araştırma sonuçları açıklandı ve 2019 yılı itibari ile dünyada en fazla Instagram kullanıcısına sahip ülke Amerika oldu.

110 milyon kullanıcı ile listede lider olan Amerika’nın en yakın rakibinden neredeyse iki katı fark ile önde olduğu analiz edildi.

Amerika’nın hemen ardından da 66 milyon kullanıcı ile Brezilya’nın 2’nci,  64 milyon kullanıcı ile Hindistan’ın 3’üncü olduğu görülürken listenin devamında yer alan ülkelerin sırasıyla Endonezya, Rusya, Türkiye, Japonya, İngiltere, Meksika ve Almanya olduğu saptandı.

Böylelikle listenin 6’ncı sırasına yerleşen Türkiye’nin 34 milyon Instagram kullanıcısı olduğu görüldü.

Instagram kullanıcılarının toplam sayısının ise geçen yıla göre 50 milyonun üzerinde artışla 850 milyonu aştığı kaydedildi.

Peki, ülkemizde bu kadar çok Insagram uygulaması ve diğer sosyal medya uygulamalarını kullananlar varken özellikle bilhassa gençler sosyal medyayı nasıl kullanıyorlar dersiniz?

Geçtiğimiz günlerde katıldığım bir toplantıda bu veriye de ulaşım ki, sosyal medya kullanıcılarının neredeyse yüzde 90’ı boş zamanları değerlendirmek ve eğlence amaçlı sosyal medya kullandığını ifade edildi.

Halbuki akıllı cep telefonu aracılığıyla sosyal medyayı kullanan kesimin büyük çoğunluğunun gençler olduğu göz önünde bulundurulursa, bu gençler ve yeni nesil yeni iş alanlarına yönlendirilemez mi?

Bakın internet ve sosyal medya kullanılarak yapılabilecek yeni iş alanları neler… Sanal market işlemeciliği, sanal gerçeklik mimarı, dijital imaj danışmanı, sanal öğretmen, akıllı tedarik yöneticiliği, 5 duyu reklam tasarımcılığı, holografikerlik, simülasyon ve bilgisayar oyunu uzmanlığı, robotik sorunlar avukatlığı, bilgi madenciliği, siber teknoloji mühendisliği…

Akıllı cep telefonu ve tablet sahibi olanların neredeyse yüzde 90’ının boş zamanları değerlendirmek ve eğlence amaçlı sosyal medya kullandığının oraya çıkığı araştırma sonucu hatırlanırsa, gençlerin geleceği için, boş zamanların üretime dönüşmesi için şimdiden bir şeyler yapılması gerekliliği daha ne anlaşılabilir herhalde…

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner27

banner37