SAĞLIK:
Diyetisyen Ezgi Yaşar: Protein alımını dengelemek önemli
 Özel Hayat Hastanesi’nden Diyetisyen Ezgi Yaşar, yaklaşan Kurban Bayramı öncesi, bayram beslenmesi hakkında uyarılarda bulundu. Diyetisyen Ezgi Yaşar, “Bayramlar ailenin bir araya geldiği, kalabalık sofraların kurulduğu ve akraba ziyaretlerinin sık yapıldığı günlerdir. Yaklaşan kurban bayramı ile de et ve tatlı tüketimi artmakta. Kurban Bayramı'nda kilo kontrolü sağlamak isteyenler, kronik hastalıkları olan bireyler ve çocuk ile yaşlılar besin tüketimleri konusunda daha dikkatli olmalıdır” dedi.


PROTEİN ALIMINI DENGELEMEK ŞART



Kurban Bayramı’nda yeterli ve dengeli beslenme düzeni için güne mutlaka kahvaltıyla başlanması gerektiğine dikkat çeken Ezgi Yaşar, kahvaltının peynir ve yumurta gibi protein içerikli olmasına, yanında mutlaka posa kaynağı olan esmer ekmek, domates, salatalık vb. sebzelerin eklenmesinin önemine işaret etti. Yaşar, “Eğer kahvaltıya kesilmiş olan kurban etinden eklenecekse, bireyin ihtiyacına göre protein alımını dengelemek adına peynir ve yumurta tüketimi azaltılmalıdır ya da tamamen kaldırılmalıdır” dedi.



“ASİTLİ İÇECEK YERİNE SU TERCİH EDİN”



Akraba, eş, dost ziyaretlerinde yapılan ikramlarda dikkat edilmesi gerekenler hakkında da açıklamalarda bulunan Yaşar, “Gün içerisinde yapılan akraba ziyaretlerinde ise sarma, börek ve şerbetli tatlılarla sık karşılaşacaktır. Sarma ve börek gibi karbonhidrat içeriği yüksek olan besinler yanına ayran/yoğurt gibi protein kaynağı ekleyerek porsiyon kontrolü ile bir öğle yemeğine dönüştürülebilir. Şerbetli tatlılar ise günde 1-2 adeti geçmeyecek şekilde sınırlandığında bayram süresince kilo kontrolü kolaylaşacaktır. Gün içerisinde şekerli ve asitli içecekler yerine su, şekersiz çay, kahve, sade veya maden suyu gibi içecekler tercih edilmelidir” ifadelerini kullandı.



DOĞRU PİŞİRMEDE UZMAN TAVSİYESİ



Doğru kurban eti pişirme yöntemleri, teknikleri hakkında da bilgiler veren Ezgi Yaşar, sözlerini şöyle noktaladı: “Et için doğru pişirme yöntemi olarak kömür ile et arasında en az 30 cm olacak şekilde mangal, haşlama ya da ağır ateşte pişirme tercih edilebilir. Hem etin içerisinde bulunan demir gibi bazı vitaminlerin emiliminin artması hem de besin çeşitliliğinin sağlanması için, etin yanına mutlaka sebze yemeği ya da yeşillik içeren bir salata eklenmelidir.”

FOTOĞRAFLI


DHA-Bölge - Türkiye-Bursa / Merkez - Cansel ORUÇ

VIDEO YOK




DHA
Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner27

banner37

banner36

Kırmızı besinler A ve C vitamini, yeşiller...
Kışı hasta olmadan atlatmak için vücut direncini artıran besinleri tüketmenin önemli olduğunu anlatan...

Haberi Oku