SAĞLIK:
GÖZ SAĞLIĞINI KORUMAK İÇİN GEREKEN VİTAMİN VE MİNERALLER
 Seiko Optik Türkiye Göz Sağlığı Danışmanı Op. Dr. Özgür Gözpınar, “göz sağlığı açısından
gerekli temel besinler; lutein, zeaksantin, beta karoten, vitamin A, vitamin C, vitamin E, Omega
3, yağ asitleri, çinko ve bakır olarak sıralayabiliriz.” diyor ve göz sağlığı için alınması gereken
besinler ve faydalarını sıralıyor.
Gözünüzden vitaminleri eksik etmeyin!
 A vitamini eksikliği gece körlüğü ve göz kuruluğuna sebep oluyor. Vücutta
sentezlenmeyen ve daha çok hayvansal kökenli olan A vitaminini yumurta sarısı ve süt
yoluyla ediniyor. Eksikliğinden daha çok çocuklar ve gebeler etkileniyor. Dünyada
çocukluk çağı körlüklerinin en sık sebebi A vitamini eksikliği olarak görülüyor. Diyetle
alınan bazı A vitaminleri, öncülü karotenlerde sarı nokta hastalığı ve katarakta karşı
koruyucu rol oynuyor.
 B vitamini, kompleksi kronik inflamasyonu azaltıyor ve retinayı etkileyen damarsal
problemleri önlemede yardımcı oluyor.
 C vitamini, güçlü bir antioksidan olarak katarakt oluşumunu azaltıyor. Taze sebze ve
meyvelerde özellikle narenciye, çilek, kivi, biber, brüksel lahanası, koyu yapraklı
yeşillikler, brokoli ve domateste bolca bulunuyor. C vitamini gözde kornea tabakasının
iyileşmesinde, güneşin zararlı etkilerine ve katarakta karşı koruyucu rol oynuyor.
 D vitamini güneş ışığıyla vücudumuzda sentezleniyor; gözün birçok metabolik
aktivitesinde ve maküla dejenerasyonu önlemede faydalı oluyor.
 E vitamini antioksidan olarak, retina dejenerasyonun önlenmesinde fayda sağlıyor.
Fındık, badem, ay çekirdeği, keten tohumu ve avakadonun içinde bolca bulunuyor.

Lutein ve Zeaksantin gözler için olmazsa olmaz mineraller.
 Lutein ve zeaksantin yeşil yapraklı sebzelerde yüksek miktarlarda bulunan
karotenoidlerdir. Fakat beta karotenlerden farklı olarak A vitamini aktivitesi yoktur.
Retinada oluşan serbest radikaller gözümüze zarar verirken oluşan antioksidanlar
bunların harabiyetini önler. Bu pigmentler doğal bir göz kremi gibi gözümüzü zararlı
ışınlardan özellikle yüksek enerjili kısa dalga boyu mavi ışınlardan korurlar ve renkli
görmeyi sağlayan hücreleri korurlar. Lutein ve zeaksantin vücutta sentez edilemez,
mutlaka besinlerle alınması gerekir. Lutein özellikle ıspanak, pazı, maydanoz, yer fıstığı,
yumurtanın sarısı ve kırmızı üzümde bol olarak bulunur. Zeaksantin ise sadece biber
mısır ve yumurtanın sarısında bulunur. Özellikle yemekte alınmalıdır. Çünkü bir miktar
yağla emilimleri kuvvetli olmaktadır. Yani yeterli lutein ve zeaksantin için mutlaka yeşil
yapraklı sebzeler alınmalıdır ve bunlar yumurta ve antep fıstığı gibi diğer besinlerle
beraber alınarak emilimi kuvvetlendirilmelidir.
 Selenyum antioksidatif olarak gereklidir. Kabuklu deniz hayvanları ve fındıkta bol
miktarda bulunur.
 Çinko ise antioksidatif özelliktedir. Kaynağı istiridye ve sığır eti yine ayrıca kuruyemiş,
baklagiller ve süt ürünleridir. Çinko eksikliği yaşa bağlı makula dejenerasyonuna,
katarakta, gece körlüğüne ve optik sinir hastalıklarına sebep olabilir.


Gazete Bursa
Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner27

banner37

banner36

İLK BEBEK İKİNCİNİN GARANTİSİ DEĞİL...
Kadın Hastalıkları,Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Op.Dr.Süleyman Tosun konu hakkında önemli bilgiler verdi....

Haberi Oku