SAĞLIK:
SAHURDA YUMURTA VE YOĞURDU EKSİK ETMEYİN
 Şehit İlker Çelikcan Fizik Tedavi ve Rahabilitasyon Hastanesinden Beslenme ve Diyet Uzmanı Öznur Yıldız, “Günlük hayatta nasıl azar azar sık sık besleniyorsak, ramazanda da bunu sürdürmeliyiz, bunun için öğün sayısını arttırmalı mutlaka sahura kalkmalıyız. Normal koşullarda bireyin beslenmesi 3-4 öğün iken Ramazan ayında 2 öğüne düşer. Ramazan ayında beslenmeye çok dikkat etmemiz gerekir. Yanlış beslenme metabolizmayı yavaşlama riski taşır, bu yüzden sahur kesinlikle atlanmamalı” konusunda uyarılarda bulundu.

Uzman Yıldız, “Uzun süreli açlık metabolizmanın yavaşlama nedeni olacağı için sahur önemlidir. Sahurda kahvaltı türünden çok ağır olmayan fakat aynı zamanda tok tutacak besinleri tüketmemiz gerekir. Genellikle hafif kahvaltı, çorba, az yağlı zeytinyağlı sebzeler tercih edilmelidir. Sahurda bol su içilmeli ve yemek yedikten hemen sonra yatılmamalıdır” dedi.

Mutlaka sahur yemeğimize yumurtayı ekleyelim diyen Yıldız sözlerine şöyle devam etti:

Yumurtanın anne sütünden sonra en kaliteli protein içeren besin olduğunu hepimiz biliyoruz. Yumurta içeriği dengeli protein ve yağ sayesinde uzun süre tok kalmamızı sağlayacaktır. Sahurda tam buğday, tam çavdar, tam yulaf ekmeğini tercih etmeli.

 

Bu tür besinler sahurda tercih edilirse sizi daha uzun tok tutacak ve bağırsaklarınıza iyi gelecek olan tam kepek içeren kompleks karbonhidrat sayesinde kan şekerimiz de dengede kalacağı için daha uzun süre tokluk sağlayacaktır.

Bağırsak hastalıklarının yönetimine, şişkinliğin azalmasına ve sindirimin sağlanması gibi birçok yararlı etkisi olan probiyotikleri (bağırsak dostu bakteriler) ramazan ayı içerisinde öğün sayısı ve hareket azaldığı için bağırsak problemleri yaşamamak için tüketmeliyiz. Bunu da yoğurt yiyerek sağlayabiliriz. Yoğurt içerdiği dost bakteriler, protein, yağ, karbonhidrat içeriği ile uzun süre tok kalmayı da sağlayacaktır.

Fındık, badem, ceviz gibi yağlı tohumlar içerdikleri faydalı yağ asitleri ve dengeli protein yapıları ile tok tutucu özelliğe sahiptirler. Bu yağlı tohumları çiğ tüketelim, kavrulmuş yağlı tohumların içeriğinde tuz olduğu için susuzluğa sebep olabilir. Yaz ramazanlarında iftar geç saatlerde olduğu için iftardan sonra yapılacak ara öğün sayısı azalıyor.

Dünya Sağlık Örgütü günde toplam 5 porsiyon sebze ve meyve tüketilmesini öneriyor. Gün içerisindeki meyve tüketiminin bir kısmını sahurda tüketebiliriz. Sahurda tükettiğimiz meyvelerin lif içeriği ile tok kalmayı sağlarız ayrıca yüksek su içeriğinden dolayı susuzluk hissimizi de azaltacağını unutmamalıyız.

Yemeklerimizi yavaş yemeliyiz ve çok iyi çiğnemeliyiz ilk sindirimin ağızda başladığını unutmamalıyız. Sıvı ihtiyacını karşılamak için de bol bol sıvı tüketmeliyiz. Su ve suyun yanında az şekerli komposto ve hoşafları da tercih etmeliyiz. 

Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner27

banner37

Virüsler antibiyotikle öldürülemez
Solunum yolu enfeksiyonun daha çok virüslerle oluştuğuna dikkat çeken Göğüs Hastalıkları Uzman Dr.Fulya...

Haberi Oku