Hava Durumu

Trafikteyiz

Yazının Giriş Tarihi: 17.12.2017 12:59
Yazının Güncellenme Tarihi: 17.12.2017 12:59
 Ülkemizde her yıl ortalama 150 bin trafik kazası yaşanmaktadır. Yaşanan kazaların çoğunluğunun sebebi ise dikkatsizlik ve temel olarak adlandırabileceğimiz küçük, büyük herkesin bildiği trafik kurallarına uyulmamasıdır. Bu sebepten dolayı yol güvenliği maalesef ülkemizde sağlanamamaktadır. Peki, kazalara sebep olan ve bir türlü uyulmayan bu kurallar nelerdir;

Emniyet kemerinizi mutlaka takınız. Hayatınızı kurtaracak bu kadar basit bir uygulama için hiç bir mazeret kabul edilebilir değildir. Emniyet kemerini hiç takmamanın yanında yapılan bir diğer hata da emniyet kemerini otoyolda takmak, ancak şehir içinde ya da gidilecek semte yaklaşıldığında “nasıl olsa geldik” mantığıyla otomobil henüz durmadan emniyet kemerini çıkarmaktır. Kazanın emniyet kemerinin çıkarıldığı an ile otomobilin park edildiği ana kadar geçen bu süre zarfında gerçekleşmeyeceğini kimse garanti edemez. Çoğumuzun dikkate almaya değer görmediği süratlerde gerçekleşen kazaların bile ciddi yaralanma ve hatta ölümlere sebebiyet verebileceğini unutmayalım.

Hız limitlerine mutlaka uyunuz. Şehir içinde yayalara, bisikletlilere ve çocuklara çok dikkat ediniz. Sokak aralarında 50 km. hız şehir içi de olsa çok fazladır. Özellikle okul zamanı aniden önünüze bir çocuk fırlayabileceğini sakın unutmayın.  Hızla giden trafikte de eğer siz trafiğin geneline göre son derece düşük bir süratte seyrediyorsanız trafiğin geneli için son derece büyük bir tehlike oluşturuyorsunuz demektir.

Kesinlikle içkili olarak otomobil kullanmayın. En azından kendinize bir limit belirleyin ve bu limite yaklaştığınızda içmeyi bırakın. İçkili olarak sürüş esnasında refleksleriniz zayıflamış olacak ve direksiyon başındaki tepkileriniz çok daha yavaş gerçekleşecektir.

Direksiyon başındaki oturma pozisyonunuzu iyi ayarlayın. Otomobil kullanmak son derece ciddiyet göstermek gereken bir iştir. Birçok otomobilde gördüğümüz neredeyse 45 derecelik açıyla geriye doğru yatırılmış koltuklar hem sürüş konsantrasyonunu azaltacak ve tehlike anında vereceğiniz tepki süresini uzatacak, hem de kaza anında tehlike arz edecektir. Aşırı derecede geri alınmış koltuklar ise yine direksiyon başında verilen tepkileri geciktirmekten başka bir işe yaramayacaktır. Sürüş esnasında direksiyon daima iki el ile birden ve saat 9:15 pozisyonunda tutulmalıdır. Koltuğun direksiyona olan mesafesi, kollar yaklaşık 45 derecelik bir açı yapacak şekilde ayarlanmalıdır.              

 Sinyalleri her zaman ve zamanında kullanın. Yol boş olsa da sollamadan ve dönmeden önce mutlaka sinyalinizi verin. 

 Trafik işaretleri uzun yılların araştırmaları ve tecrübeleri sonucunda ortaya çıkmıştır. İşaret ve ikaz levhalarını önemseyin ve mutlaka uyun. Anlamını bilmediğiniz trafik işareti varsa en kısa zamanda öğrenin.

Trafik ışıklarına mutlaka uyun. Trafik polisinin vereceği komutlar trafik ışıklarından önceliklidir. Bu sebeple trafik polisinin yönlendirdiği kavşaklarda polisin komutlarına göre hareket edin.

Önünüzdeki otomobil ille olan takip mesafesini iyi ayarlayın. Bu mesafe, aracın kilometre cinsinden saatteki hızının en az yarısı kadar metre olmalıdır. Örneğin birbirini takip eden araçların hızı 90 km/saat ise, takip mesafesi en az 45 metre olmalıdır. Daha yakından takip yapıyorsanız önünüzdeki araç ani fren yaptığında ona çarpmadan durmak için yeterli mesafeniz yok demektir.

 Otomobilin içinde çok sayıda kişinin bulunduğu yolculuklar en tehlikeli yolculuklardır. Gerek görüşün kısıtlanması, gerekse yolcuların konuşma ve hareketlerinden dolayı konsantrasyonunuzun tek başınıza otomobil kullanırken olduğu kadar yoğun olamayacağından hareketle bu tip yolculuklarda maksimum dikkati sarf etmeniz sizin ve yolcularınızın yararına olacaktır. Özellikle sollama ve şerit değişimlerinde.

 Kalabalık yolculuklarda eğer arka koltuğa 3 kişi oturmak mecburiyetinde kalırsa ortaya en kısa boylu olanın oturması en mantıklı çözümdür. Dikiz aynasını kullanacağınız zamanlarda daha iyi bir görüş için yardımcı olacaktır.

Kesinlikle kimseyle yarışmayın. Yarış kaza getirir. Siz çok iyi ve son derece dikkatli bir sürücü olabilirsiniz ancak diğer sürücünün yapacağı bir hata, diğer otomobillerin de karışacağı bir kazayla sonuçlanabilir.

Sizin konsantrasyonunuzu dağıtacağı için sürüş sırasında mümkün olduğunca cep telefonuyla konuşmayın. En azından siz arama yapmayın. Unutmayın kazaların çoğu müziğin sesine kumanda ederken, camı açıp kaparken, sigara söndürürken vb. durumlarda olmaktadır.

Yıllık ortalama kaza sayısının 150 bin olduğu bir ülkede sadece temel trafik kurallarına uyarak bile ortalamayı düşürebiliriz. Unutmayın trafik kurallarına uyarak sadece kendi hayatınızı kurtarmak ile kalmazsınız. Bu kurallara uyarak sevdiklerinizi ve hiç tanımadığınız insanlarında hayatını kurtarırsınız.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.