Dr. Ayten Bozkaya İlkokulunda gerçekleştirilen İYEP İl Komisyon toplantısına da katılan Dülger, komisyonun çalışmaları hakkında bilgi aldı. Eğitimde feda edilebilecek tek bir fert bulunmadığını belirten Dülger, her öğrencinin özel olduğunu, kaybedilecek tek bir öğrencinin dahi olmadığını söyledi.
Programın önemine vurgu yapan Dülger, “Günümüz eğitim anlayışı öğrencinin bilgi düzeyinin değerlendirilmesinden daha çok, bilginin birey için anlamlı kılınarak yaşantısal hâle getirilmesi esasına dayanıyor. Öğrenme, bir aktarım süreci değil, bilgiyi anlamlandırmada rehberlik etme süreci olduğu için programda öğrenciyi merkeze alan bir yaklaşım benimseniyor. Bu anlamda İYEP programının çok önemli ve verimli bir program olduğuna inanıyorum. Bursa olarak programı titizlikle ve dikkatle takip ediyoruz.” dedi.
İYEP programında ilkokulların 3 ve 4. sınıflarına devam eden, önceki eğitim öğretim yılları içinde çeşitli nedenlerle Türkçe dersi öğretim programındaki temel beceriler ile matematik dersi öğretim programındaki öğrenme alanlarında yer alan ve İYEP kapsamında belirlenen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrencilerin eksik öğrenmelerinin giderilmesi, psikososyal alanda da desteklenmesi amaçlanıyor.
Program kapsamında belirlenen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrencileri kapsayan İYEP programında, ayrıca sığınmacı, göçmen, göçer ve yarı göçer ailelerin çocukları ile geçici koruma altındaki çocuklar ve mevsimlik tarım işçilerinin çocukları gibi dezavantajlı öğrenciler hedef kitleyi oluşturuyor. Bin 666 İYEP sınıfı açılan ve bin 165 kadrolu öğretmenin görev aldığı Bursa’daki programdan 9 bin 76 öğrenci yararlanıyor.