Projenin ilk etabında her iki şirketin işletme ve saha operasyonları ile acil kazı faaliyetleri platforma taşındı. 60 kişinin görev aldığı ve 14 ayda tamamlanan çalışma sonunda, Bursagaz tarafında 28, Kayserigaz tarafında ise 24 ekip olmak üzere toplamda 52 ekibin saha çalışmaları, sahada kullanılan tabletlerle yapılmaya başlandı.
‘ZAMANDAN TASARRUF ETTİK’
Projenin hayata geçirilmesiyle her iki şirketin elde ettikleri kazanımlar hakkında bilgi veren Bursagaz Genel Müdür Yardımcısı Şükrü Özden, “Çalışanlarımızın görevlerini sahadayken alabilmelerini ve bu sayede zaman kaybetmeden işlerini yapabilmelerini sağlamış olduk. Ayrıca sistemin sunduğu harita ve navigasyon özelliği ile ekiplerimiz gidecekleri bölgeye daha hızlı ulaşabilir duruma geldi. Böylece bu sistemin, dağıtım sektörünün ortak hedefi olan acil müdahale süresine de pozitif etkisi olmasını hedefliyoruz” dedi.
‘ACİL DURUMLARA MÜDAHALE SÜRESİ KISALDI’
Kayserigaz Genel Müdürü Adem Dincay ise projenin iki şirkete sunduğu faydalar hakkında şunları söyledi: “Bu proje ile saha ekiplerimizin acil müdahale, bakım, onarım, kazı kontrol ve acil kazı gibi işleri yapması oldukça hızlandı. Doğal gazla ilgili acil durumların yaşanması ve 187’ye çağrı gelmesi durumunda ekiplerimizin olaylara müdahale süresi kısaldı. Şebeke üzerindeki doğal gaz ekipmanlarına yapılan planlı bakım ve kontrol faaliyetleri daha çabuk yapılabilir hale geldi. Yine şebekeye yakın yerlerde kazı yapılıp yapılmadığı daha hızlı tespit edilirken bu kazıları denetleyen ekiplerimizin işleri kolaylaştı. Ayrıca hasar sonucu yer altındaki şebekeye ulaşılmasının gerekli olduğu durumlarda, kazı ekiplerimiz müdahalelerini daha hızlı gerçekleştirebilecek.” Projenin iç tesisat ve tahakkuk süreçlerini kapsayan ikinci fazının 8 ay içinde tamamlanması bekleniyor.