Uygulama üzerinden yapılan kesinti ihbarları 7/24 mesai yapan destek ekiplerine anında iletilerek hızlı bir şekilde arıza olan yere yönlendirme gerçekleştiriliyor. Teknolojik imkanları en üst düzeyde kullanma parolasıyla hayata geçirilen UEDAŞ Mobil’de kesinti süresi ve etkilediği bölge harita üzerinden anlık olarak takip edilebiliyor. Kesinti ihbarı, aydınlatma ya da sayaç arıza ihbarı, borç sebebiyle kesilmiş enerjinin yeniden bağlanması ve kaçak kullanım ihbarı gibi talepler için ihbar bırakılabiliyor. Borç durumu sorgulama ve çevrimiçi ödeme sistemiyle mevcut borçlar veya geriye dönük borçların tahsilatı hızlı bir şekilde gerçekleştiriliyor.
Müşteriler, aboneliğiyle ilgili tüm detaylarına Abone Detay Menüsü üzerinden ulaşabilirken, geçmişe yönelik kesme işlemlerini de kontrol edebiliyor. Ayrıca önceden oluşturulan arıza durumuna ulaşırken, güncel durumunu da kontrol edebiliyorlar.
Tüm bu kolaylıklardan yararlanmak için Android veya IOS işletim sistemine sahip cihazlardan uygulama marketine girerek, uygulamanın telefona indirilmesi gerekiyor. İlk kurulum sırasında abonelerin bilgilerini tek seferlik kaydetmesinin ardından uygulama kullanılabiliyor. 186 Çağrı Merkezi’ni aramanıza gerek olmadan tüm işlemlere tek bir tuşla ulaşılıyor.