Türkiye İmaj Kampanyası’nın çekimlerine katılan Hyundai CEO’su Mong Hyun Yoon’a teşekkür eden Çıkrıkçıoğlu, “Hyundai, Samsung, LG gibi dünyaca ünlü Koreli firmalar bugüne kadar ülkemize büyük yatırımlar yaptılar ve kazandılar. Daha fazla Koreli firmanın ülkemize yatırım yapmasını bekliyoruz. Hatta, iki ülke olarak ortak bir şekilde 3. ülkelerdeki işbirliği imkanlarını da değerlendirmeliyiz” dedi.
UMUT VERİCİ ÜRÜNLER TESPİT EDİLMELİ
Etkinliğe katılan Güney Kore İstanbul Başkonsolosu Cha Young-Cheol, Güney Kore pazarında Türkiye için umut verici ürünlerin tespit edilmesi gerektiğini belirtti. Tarım ürünlerinde ciddi potansiyel bulunduğunu ve zeytinyağı ile fındığın umut vaat eden ürünler olduğunu söyleyen Cha, “Tasarım ve inşaat malzemeleri ürünlerinde işbirliği imkanları bulunuyor. Yenilenebilir enerji de işbirliğinde umut vaat eden alan olma özelliği taşıyor” diye konuştu.
300 AKTİF FİRMA VAR
Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye-Güney Kore İş Konseyi Başkanı ve Kibar Holding CEO’su Tamer Saka da iki ülke arasındaki ticarette 300 aktif firma bulunduğunu ifade etti. Ağırlıkla otomotiv, toptan-perakende ticaret ve bilişim sektörlerinden firmaların faal olduğunu kaydeden Saka, “İki ülke arasındaki serbest ticaret anlaşmasının hizmet sektörlerini kapsayacak şekilde genişletilmesinin ticari ilişkileri önemli katkıda bulundu. Samsung, geçtiğimiz günlerde yatırımlarını artıracağını açıkladı. Güneş enerjisi alanında da Koreli bir firma 1.3 milyar dolarlık işbirliği yapacak” dedi. İki ülke KOBİ’leri için de önemli fırsatlar bulunduğunu vurgulayan Saka, “İki ülke KOBİ’leri için bir ortaklık modeli geliştirilebilir” dedi.