TEKSTİLCİLERDEN AVRUPA’YA MARKAJ

Tekstilde ihracat pazarını genişletmek için rotayı Almanya ve Birleşik Krallık'a çeviren UTİB, oluşturduğu ‘Turkish Textile Network’ sanal ticaret heyetiyle, ilgili ülkelerde 60 üst düzey alıcıyla görüşecek.

TEKSTİLCİLERDEN AVRUPA’YA MARKAJ
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Türkiye'nin tekstilde en önemli pazarı olan Almanya ve Birleşik Krallık'a ihracatı artırmak için ‘Turkish Textile Network’ adı altında dört gün sürecek sanal ticaret heyeti düzenledi. UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin ev sahipliğinde gerçekleştirilen dijital ticaret heyetinin açılış toplantısı, online olarak gerçekleştirildi. Pandemi nedeniyle zorlu bir süreçten geçen ülkemizin bu sınavdan başarı ile çıkabilmek için ciddi bir uğraş verdiğine dikkat çeken UTİB Başkanı Taşdelen Engin, Birlik olarak sürdürülebilir üretim ve ihracat için çok sayıda çalışmayı pandemiye rağmen iptal etmeden dijital ortamda sürdürdüklerini söyledi.  Almanya ve Birleşik Krallık’ın en önemli pazarlar arasında yer aldığına değinen Pınar Taşdelen Engin, “Sanal Ticaret Heyetimizle, her iki ülkeye yönelik ihracatımızı canlandırmayı, iş ve yatırım imkânları oluşturmayı amaçladık. Bu heyet Turkish Textile Network adı altında kurguladığımız ilk sektörel Ticaret Heyetimiz ve bu seriyi sektör olarak odağımızda olan ülkelerle devam ettirmek arzusundayız. Ev tekstili ve giyimlik tekstillerde faaliyet gösteren 26 firmamız heyette yer alıyor” diye konuştu.
EN ÖNEMLİ İKİ PAZAR
Türkiye'nin Almanya pazarında tekstilde yüzde 5, ev tekstilinde ise yüzde 15 gibi son derece önemli bir pazar payı bulunduğunu hatırlatan UTİB Başkanı Taşdelen Engin, "Bu durum tüm sektörler bağlamında çok büyük bir başarı.  Aynı zamanda Almanya tekstil sektöründe bizim için AB’ye açılan büyük bir kapı. Benzer şekilde Birleşik Krallık, 2019 yılı sonu itibarıyla 4. sırada yer alan temel pazarlarımızdan. Birleşik Krallık en çok Çin, Türkiye ve Almanya'dan ithalat yapıyor. 2019 yılında Türkiye'nin Birleşik Krallık'a yaptığı tekstil ihracatı geçen seneye göre yüzde 5,33 artarak 377,5 milyon USD oldu. Ülkemiz, Birleşik Krallık tekstil pazarındaki üçüncü büyük oyuncu. Birleşik Krallık ise Türkiye'nin tekstil ihracatı yaptığı ülkeler arasında 4’üncü sırada yer alıyor. Bu başarılı pozisyonu korumak ve geliştirmek sektörümüz için kritik önem taşıyor. Bildiğiniz gibi İngiltere aynı zamanda Ticaret Bakanlığımız tarafından tespit edilen dış ticarette öncelikli ülkeler arasında yer alıyor. Birleşik Krallık ayrıca Türkiye'nin en fazla dış ticaret fazlası verdiği iki ülkeden biridir. Bu açıdan çok farklı çok özel bir öneme sahip" dedi.
İHRACATIN YÜZDE 10’U
Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle de yılın ilk 10 aylık döneminde tekstil sektörü üzerinde Almanya ve Birleşik Krallık'a ihracatımızın toplam ihracatımızın yüzde 10' unu oluşturduğunu söyledi. Bu verilerin tekstil sektörünün bu pazarlarda ağırlıklarını daha da artırma gerekliliğini ortaya koyduğunu kaydeden Gülle, “Dokuma kumaşlardan ipek ürünlerine ipliklere örme kumaşlara sektörümüz dünyada fark yaratan ‘Made in Türkiye’ markasını her bir pazarımızda gururla yükselten sektörlerimizin başında geldiğini ifade etmem gerekiyor. Son iki aydır kırdığımız ihracat rekorlarına sanal ticaret heyetlerimiz sonucunda imzalanan anlaşmalarının elbette önemli bir katkısı oldu” dedi.
TEKRAR RAYINA GİRECEK
Nisan ayında ihracatın kötü gittiğini belirten T.C. Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, haziran ayı itibarıyla yavaş yavaş toparlanmaların başladığını, bu yılı pozitif büyüme ile bitiren 3-4 ülke arasında Türkiye’nin de yer alacağını ifade etti. Ülke olarak ev tekstilinde iddialı olunduğunu belirten Turagay, “Bizim Almanya'ya ihracatımız 380 milyon dolar civarında. Bu rakamı daha da artırmamız lazım. Almanya tek başına dünya ithalatında yüzde 3,6'lık paya sahip ve dünyada beşinci sırada. Almanya en fazla ihracat yaptığımız 2’nci ülke. İngiltere'de bu dönem dijitalleşmenin yaşandığı dönem. Dolayısıyla elektronik ticaretinde çok önem kazandığı bir dönem. Bu alanı da kesinlikle boş bırakmamız gerekiyor. Türkiye'de internete erişim oranı 62 milyon kullanıcı var. 4,6 milyon tüketiciye ulaşmak çok önemli. Eğer elektronik ticareti iyi kullanabilirsek. Bu alanı en iyi şekilde değerlendirmeliyiz. Amacımız ihracatçılarımızın bu dönemde doğru pazarlara en iyi şekilde yönlendirebilmek. Gelecek sene dünya ekonomisi tekrar rayına girecek " dedi.
BİR FIRSAT DOĞURABİLİR
T.C. Berlin Büyükelçisi Ali Kemal Aydın, Alman ekonomisinin üçüncü çeyrekte 8,2 büyüdüğünü belirterek, "Almanya pandeminin açığını kapatmak amacıyla önümüzdeki dönem 180 milyar avro borçlanmaya gidiyor. Almanya en büyük ticaret ortağımız. Tekstil ve hazır giyimde de aynı şekilde. Mağaza ve alışveriş merkezlerine gelen kısıtlamalar bu sektörü de etkiliyor. Tüketicinin alışveriş yapma arzusu ve isteğinde belli bir düşüş olduğunu görülüyor alınan önlemler dolayısıyla online satışlarda daha çok artış olduğu görülüyor. Klasik mağaza zincirlerinin de online satışlara ağırlık verdiğini görüyoruz. Tedarikçilerin Uzak Doğu’dan yakın coğrafyaya döndü. Bu belki bizim için bir fırsat da olabilir" diye konuştu. Geçtiğimiz on bir ay boyunca İngiltere'nin salgınla mücadele ettiğini anlatan T.C. Londra Büyükelçisi Ümit Yalçın ise İngiltere'nin hem Avrupa'da hem de dünyada en çok zarar gören ülkelerin başında geldiğini Brexit sürecinin de bunda etkili olduğunu söyledi.  Turkish Textile Network (TTN)'ün ilk dijital etkinliği olan Almanya-Birleşik Krallık Sanal Ticaret Heyeti 4 Aralık gününe kadar devam edecek. 

Gazete Bursa

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner51

banner37

banner36