TATİL ALIŞKANLIKLARI ‘COVİD-19’LA DEĞİŞTİ

Korona virüs salgını nedeniyle değişen yaşam alışkanlıkları arasında turizm ilk sıralarda yer alıyor. Tatilciler, salgın döneminde en çok izole ortamları tercih ederek kalabalık topluluklardan uzak kaldı.

TATİL ALIŞKANLIKLARI ‘COVİD-19’LA DEĞİŞTİ
 Yeni normalleşme süreci her alanda olduğu gibi turizmde de farklı yaklaşımları ortaya çıkardı. Turizmin yeni normalinde kiralık araçlara, VIP transferlere, havuzlu evlere ilgi arttı. Salgına karşı önlemlerin üst düzeyde tutulduğu bu süreçte artık evden yemek götürme, sezonluk şezlong kiralama gibi uygulamalar hayata geçerken, Covid-19 salgını tüketicilerin tatil alışkanlıklarını değiştirdi. sahibinden.com açıklamasına göre, kalabalık ortamlar yerine daha sakin, izole ortamları tercih eden tüketiciler farklı tatil seçenekleri arayışına girerken, ‘doğa’ tatiline olan ilgi giderek arttı.

İLK TERCİH YAZLIK

Tatilini doğayla baş başa geçirmek isteyenler de kamp ekipmanlarına ve karavanlara yönelirken, denizden uzaklaşmak istemeyenler sahillerdeki yazlıklara ilgi gösteriyor. Sitenin verilerine göre geçen ay yapılan satılık yazlık aramaları geçtiğimiz yıla oranla yüzde 61 arttı. Bu dönemde en çok satılık yazlık ilanı veren lokasyonlar deniz turizminin hareketli olduğu Aydın, Tekirdağ ve Mersin oldu. İlk üçte yer alan Aydın Kuşadası, Sakarya Karasu, Tekirdağ Marmara Ereğlisi’ni, Aydın Didim ve Mersin Erdemli izledi. Kiralık yazlıklara ilgi bu dönemde yüzde 47 oranında arttı. Turizmin en canlı merkezleri arasında yer alan Muğla Bodrum, İzmir Çeşme, Aydın Kuşadası, Mersin Erdemli ile Edirne Keşan ise en çok kiralık yazlık ilanı verilen yerler oldu.

KARAVANLAR İLGİ ODAĞI

Gezerek tatil yapmak isteyenlerin gözdesi karavanlar da son dönemin en çok tercih edilen tatil seçenekleri arasında yer alıyor. Yine açıklanan verilere göre kiralık karavan ilanlarına ilgi geçen yıla göre yüzde 108 oranında artış gösterdi. Uzun süren karantina döneminden sonra doğada vakit geçirmek isteyenler ise kamp tatiline yöneliyor. Doğa içinde, sessiz ve sakin bir tatil geçirmeyi tercih edenler bu süreçte kamp ekipmanı araştırmalarına ağırlık verdi. Bu arada kamp sandalyesi aramaları yüzde 31, kamp masası yüzde 14, kamp mutfağı ise yüzde 13 oranında artış gösterdi.

Gazete Bursa

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner37

banner36