Hava Durumu

‘Nasipse Adayız’

Yazının Giriş Tarihi: 07.11.2020 13:21
Yazının Güncellenme Tarihi: 07.11.2020 13:21
  Floransalı düşünür Niccolò Machiavell "Amaca giden her yol mübahtır" sözüne kesinlikle katılmıyorum. Neden mi? İnsanın bir amacı varsa, onu elde etmek için önce o konuda ihtisas ya da bilgi sahibi olmak zorundadır. Konu hakkında yeterli donanıma sahip değilse, çalışma yapmamış ve bilgi sahibi değilse o amaca ulaşması zordur, olursa da nasiptir. Uzun zamandır sinema sanatının içinde olan Ercan Kesal ilk uzun metrajlı filmi vizyona girdi. Bende pandemi günlerinde sinemaya gittim, biletimi almadan önce gişe görevlisine sordum ; "kaç kişi bilet aldı?" kimsenin almadığını öğrenince sevindim. Tek başıma film seyretmeye salona gittim ama iki kişi daha salona geldi ve filmi 3 kişi seyrettik. Tennet filminden sonra ikinci sinema salonunda film izleme deneyimim oldu. Biraz bencilce olacak ama harika bir deneyimdi, tavsiye ederim. Bildiğim kadarı ile 2002 yılında Nuri Bilge Ceylan  filmi ile kamera karşısına geçen Ercan Kesal birçok filmde oyunculuk, senaryo yazarlığı ile hayatımıza girdi. Doktorluk mesleğinin yanı sıra kitap yazarlığı, senaryo yazarlığı ve oyunculuk anlamında üretken bir sanatçı... Bursa'ya bir kitap evinin imza gününe geldiğinde tanışma ve roportaj yapma fırsatı yakaladığım naif, kalender bir entelektüel. "Fındıktan Sonra" belgeselinden sonra senaryosunu, yönetmenliğini ve oyunculuğunu yaptığı "Nasipse Adayız" filmi dünyanın önemli festivallerinden Uluslararası Rotterdam Film Festivali'nde dünya prömiyerini gerçekleştirdi. 25.Türkiye Almanya Film Festivali'nde seyretmeyi hayal ettiğim filmi vizyona girince seyredebildim. Filmden bahsedebilim, Senaryosu güncel bir konu üzerine hatta her zaman güncel kalacak bir hikaye. İktidar mücadelesini ve bu mücadeleyi kural tanımadan yapmaya çalışan kifayetsiz muhteris bir kişinin maceraları. Kahramanımızın amacı iktidar ve bu amaç için her yolu deniyor tam tamına Kemal beyin karakteri "amaca giden her yol mübahtır" sözüne uygun bir profil çiziyor. Filmin sinemotografik anlamında bir dinamiği var. Filmin temposu bir dizi film gibi ve her anında bir olay olgu gelişiyor. Filmde önde Kemal Bey'in karakteri oynarken arkasındaki dünya'dan sinyaller ve hikayeleri gösteriyor. Adeta arka planda gelişen hikayelerden yeni mesajlar seyirciye ulaşıyor. Aslında film politik-komedi türü diyebilriz. Türkiye'de pek denenmemiş bir tarz. Bıçaksırtı bir konu başarı ile işlenmiş. Benim gözüme batan filmde fazla insan kalabalığı ve hikayeler zinciri biraz sade olsa idi belki daha vurucu olabilirdi. Ama filmin kamera açı ve hareketleri yerinde olmakla beraber fazla geniş plana yer verilmemeside bir sıkıntı. Kemal bey'in hikayesi içimizden bir hikaye. Kesinlikle seyredin derim. İyi seyirler.     
Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.