Pandemi sürecinde bir bütünün parçası hissetmekte zorlanılabilmektedir. Bu noktada sosyal ilginin tanımına, duygularına ve davranışlarına göz atılması faydalı olacaktır.
Sosyal ilgi; bireyin kendinden yola çıkarak tüm toplumla özdeşlemesi ve özdeşim kurduğu bu bütünün devamlılığını sürdürmesi için emek vermesidir (Adler, 2002).
Sosyal ilgide var olan duygular; insanlara güven duyma, toplumsallık duygusu, iyimser olma, cesaret, topluma ve insanlığa aidiyet ve yabancılık hissetmemedir.
Sosyal ilginin içinde yer alan davranışlar; empati, saygı, paylaşımcılık, iş birliği, dayanışma, uzlaşmacılık ve yapıcılıktır.
Birey, sosyal ilgi çerçevesinde insan soyunun oluşturduğu ortak bir kültürün ürünüdür. Birey doğduğunda güçsüz bir varlıkken etrafındaki insanların ilgi ve değerlerinden beslenerek gelişir ve dünya üzerinde var olan kurulu düzene uyum sağlar. Diğer taraftan da birey, başka insanlarla iş birliği yapmayı ve ortak bir yaşam sürdürülmesine katkı sağlamayı öğrenmektedir (Adler, 1956).
İnsanın sosyal ilgi çerçevesinde ortak yaşama uyum sağlaması ile toplumsal kültür ve düzeni sürdürmesi mümkün iken bireyselleşmenin güçlendiği pandemi dönemi, sosyal ilgi ihtiyacını akla getirmektedir.
İnsanların birlikte yaşam sürmesiyle kazanılan ve gelişen; empati, cesaret, aidiyet veya iyimser olma gibi sosyal ilgi duygu ve davranışlarının her bireyde gelişiminin devamı için en kısa zamanda her bireyin sosyalleşebildiği günler diliyorum…
Kaynakça
Adler, A. (2002). Psikolojik aktivite (Üstünlük duygusu ve toplumsal aktivite). (B. Çorakçı, Çev). İstanbul: Say.
Adler, A. (1956). The individual psychology of Adler: A systematic presentation in selections from his writings. (Ed: H. L. Ansbacher ve R. R. Ansbacher), 126-154. New York: Harper Torchbooks.
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner51

banner37

banner36