Hava Durumu

Türkçe Bilmeyen Suriyeli Öğrenciler

Yazının Giriş Tarihi: 04.06.2019 00:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 04.06.2019 00:00
 

Ülkemizde yabancı uyruklu öğrencilere Türkçe dil eğitimi çalışmaları artırılmalıdır.

 

İster okul isterse çalışma yaşamında olsun başarı koşulu; bulunduğu ülkenin kültürel ve dil yeteneklerini en iyi şekilde öğrenmek, konuşmak ve yazmaktır.

 

Suriyeli öğrenciler, kademeli olarak okullara alındılar fakat dil öğrenimleri geri kaldı.

 

2015 yılından itibaren Geçici Eğitim Merkezleri ile Suriyeli çocukların bıraktıkları okuldaki dersler, müfredat ve içerik dikkate alınarak çocuklar desteklendi.

 

‘Geri dönecekler’ paradigmasının çökmesiyle GEM’ler aşamalı kapatıldı ve Suriyeli çocuklar Türkiye’deki mevcut eğitim sistemi içine alındılar.

 

Türk Eğitim Sistemine hızlıca katılması hedeflenen Suriyeli çocukların, dil problemi nedeniyle bulunduğu sınıftan akademik anlamda ve ilişkisel adaptasyonda geri kaldığı gözlendi.

 

Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği’nin verdiği bilgiye göre; 2 Ekim 2015 itibarıyla Türkiye’de resmi kayıtlı Suriyeli sığınmacı sayısı 2.072.290’dı. Bu nüfusun 708.000’ini, 5-17 yaş grubu arasında çocuk ve genç nüfusu oluşturuyordu.

 

2016 yılında 311 bin 259 Suriyeli öğrenciye eğitim hizmeti sunuldu.

 

2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı, Suriyeli çocukların okullara yönlendirilmesine ve Türkçe müfredatla eğitim görmesine karar verdi. Eğitim çağındaki 833 bin öğrencinin 492 bin 544’ünün eğitime erişimi sağlandı.

 

2018 yılında Türk Eğitim Sistemi’nde 655 bin Suriyeli çocuk yer aldı. İlköğretim çağındaki Suriyeli çocukların %91’i, okula erişmiş durumdaydı. Fakat okul öncesinde ve lisede bu rakamlar daha aşağıdaydı. Lise çağında çalışarak para kazanmak isteyen öğrenciler, meslek liselerine yönlendirilerek onlara belirli bir yardım yapıldı.

 

“Suriyeli öğrenci, Türk çocuklarla aynı sınıf atmosferinde kaldığında Türkçe’yi zaten öğrenir” varsayımı, ilkokul çağını geçen çocuklarda büyük oranda işlemedi. Her halükarda öğrencilerin akademik başarısı sınıf ortalamasının altında seyretti.

 

Suriyeli bir çocuk “Nasılsın, iyi misin” gibi günlük konuşmayı yapabilse de eğitim dilini bilmemektedir. Sosyal Bilgiler veya Fen Bilgisi derslerini anlamamaktadır. Bir sene okula hazırlık ile yoğun bir Türkçe eğitiminin ardından derslerini almaya başlasaydı, öğrenci daha rahat sınıf ortamına uyum sağlardı ve başarısı sınıfıyla eş ilerlerdi.

 

2018-2019 öğretim yılını arkamızda bıraktık. Suriyeli öğrencilerin dil problemini çözüme ulaştıracak ekstra Türkçe dersi takviyesi almaları, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı için planlamalıdır.

 

Türkçe dilimiz, yabancı uyruklu öğrencilerimizin eğitim-öğretim hayatlarındaki başarıları ve sosyal çevrelerindeki mutluluklarıdır.

 

Öğrencilerimizin hepsine, pozitif geçirdikleri ve memnun kaldıkları bir okul hayatlarının olmasını diliyorum.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.